Російський авторинок накрив шторм, пов’язаний із обвальним падінням продажів авто: дилерські центри заявляють про низку банкрутств
Автомобільний ринок так званої Росії стрімко деградує: з початку року кількість автосалонів у країні скоротилася майже на 10%, а продажі машин обвалилися на чверть, пише DROBRO. Автосектор стає одним із головних індикаторів падіння економіки РФ. Більше того, експерти попереджають, що найгірше ще попереду. Грошей на нові машини росіяни не мають. “Майже ідеальний шторм”, – похмуро зізнаються російські автодилери.
Салони закриваються один за одним
За даними сервісу “Яндекс Карти”, які наводить Forbes, до 1 вересня кількість автосалонів і шоурумів у так званій Росії впала на 9% – до 7284 пікселів. У найбільших містах скорочення ще помітніші: Ростов-на-Дону втратив майже третину автосалонів, Воронеж — п’яту частину, Волгоград і Самара — близько 18%. Навіть Москва та Петербург показали різке падіння: мінус 11% та майже мінус 18%, відповідно.
Дилери на межі банкрутств
Президент асоціації РОАД Олексій Подщеколдін зазначає: третина автодилерів у так званій Росії вже балансує на межі закриття. Продаж обвалився до рівня 220–250 машин на рік у регіональних гравців і близько 400 у столичних. Для порівняння: у США дилери реалізують по 1000 автомобілів щороку. Така прірва робить російський бізнес нерентабельним, що веде до масових банкрутств.
Відходять навіть преміальні бренди
Генеральний директор “Рольф” Світлана Виноградова підтверджує: закриваються не лише китайські автосалони, а й точки паралельного імпорту. Так, ГК “Автодім” згорнула майданчики Lamborghini та BMW у Москві. За її словами, бізнес, який місяцями працює в мінус, приречений на низку банкрутств.
Продажі впали до рівня “ідеального шторму”
З початку року продажі автомобілів у так званій Росії впали на 23% – до 773 тисяч, підрахували в агентстві “Автостат”. До кінця 2025-го спад становитиме близько 20%, ринок не перевищить 1,25 млн машин. Причини очевидні: дорогі кредити, інфляція, зростання цін та зниження купівельної спроможності. Директор маркетплейсу FRESH Юрій Чистов констатує: “Зараз склався майже ідеальний шторм, і покращення найближчими роками не буде”.