В Україні визначилися з першими платними автобанами: карта та вартість проїзду

Траси обирали не випадково – ці дороги з’єднують Україну з Європою та Азією, втім, поки немає остаточних дат відкриття платного трафіка

77 гривень за 100 кілометрів – такою буде вартість користування платними дорогами в Україні. Інвесторам збираються передати одразу шість трас. Під них уже розробили спеціальні дорожні знаки, і незабаром водії побачать їх на шляхах. Чи не завелика ціна для українського водія і чому взагалі за проїзд на власному авто потрібно платити – європейський досвід вивчили новини «Сьогодні».

Водій автобуса Юрій за кермом 22 роки і об’їздив майже всю Європу. Дороги обирає платні, бо це, виявляється, економніше.

«Ми не стоїмо в корках, ми не проїжджаємо міськими вулицями. По-друге: якість доріг дає нам плюс, що ми не так часто ремонтуємо автомобілі», – ділиться водій.

В Європі платні дороги – норма, в Україні їх досі немає. Збудувати платні автошляхи хотіли п’ятеро інвесторів, але до справи так і не дійшло.

«Людина яка інвестує мільярди, або сотні мільйонів доларів, хоче, щоб ці гроші були захищені в Україні. Коли вони щодня дивляться новини про рейдерське захоплення, що держава нічого не гарантує. Ось збудували 100 км дороги, а потім у нас все забрали. Це міф чи реальність в Україні? Звичайно реальність», – нарікає автомобільний експерт Рауль Чілачава.

Платна дорога – означає якісна. В Європі такі майже всюди. Вартість проїзду становить:

  • Польща – $3 за 100 км;
  • Франція – $10;
  • Португалія – $1,5.

Це ціна для легковиків, фури платять більше. Щоб така дорога з’явилася, має бути: мінімум 3 смуги в обох напрямках і якісне покриття. З плюсів – на цих дорогах немає світлофорів, перехресть, вони не проходять через населені пункти, тож їхати можна 130 кілометрів на годину.

В Україні повною мірою таким стандартам відповідає лише одна магістраль – Київ – аеропорт «Бориспіль». Вона завдовжки 22,5 км, тут три смуги в кожному напрямку.

Будівництво автобанів – дороге задоволення. В середньому вартість стартує від 250 мільйонів доларів. Тому й залучають приватних інвесторів. Вони отримують від держави ділянку і роблять трасу власним коштом. Окупиться така інвестиція через 20 років. До того ж приватникам дають контролювати всю інфраструктуру в межах дороги: АЗС, ресторани, готелі.

У Мінінфраструктури вже навіть визначилися з першими 6 трасами, які планують віддати інвестору. Це Харків – Дніпро – Запоріжжя, траса з Борисполя до Полтави, Херсон – Миколаїв. Зі столиці можна буде доїхати до Рівного через Житомир, Ягодин – Ковель – Луцьк і Дніпро – Кривий Ріг – Миколаїв.

Ці шість доріг обрали тому, що вони найважливіші. Вони сполучають Україну з іншими країнами. З Європою, з Азією і саме по них ми маємо найбільший трафік. Так чи інакше, платні дороги – це перспектива не «на завтра» і навіть не «на післязавтра».

admin

Трамп вперше висунув ультиматум Україні та пообіцяв “жорсткі” санкції Путіну

Президент США Дональд Трамп публічно висунув Україні ультиматум щодо мирного плану, написаного разом із Москвою…

19 хвилин

У Дрогобичі затримали чоловіка, який підозрюється у вбивстві дружини.

17 листопада в квартирі на вул. Грушевського поліцейські виявили тіло 39-річної жінки з ознаками насильницької…

5 години

У Тернополі з-під завалів дістали тіла жінки і двох дітей, всього – 31 загиблий

До 31 збільшилася кількість загиблих внаслідок російського удару по Тернополю 19 листопада: рятувальники знайшли ще…

6 години

У Дрогобичі проїде масовий автопробіг – присвячений пам’яті полеглих воїнів-десантників

Захід відбудеться завтра, 22 листопада – його організовують ветеранські організації за ініціативи десантника 80-ї ОДШБ…

7 години

Виконуючи бойове завдання загинув Василь Тиць з Дрогобича

Чергова скорботна новина прилетіла до нашої громади з фронту – підтвердилась загибель ще одного захисника…

8 години

Кремль вперше відреагував на мирний план Трампа – Пєсков зробив невиразну заяву

Глава Білого дому передав Києву проект США щодо припинення війни в Україні, однак у Москві…

8 години