На сьогоднішній день кіберспорт є однією з найпопулярніших тем для обговорення та інвестицій

Великі та всесвітньо відомі бренди намагаються отримати місце спонсора у кіберспортивних команд, комп’ютерні клуби відкривають у своїх залах кімнати для стримінгу та тренувань, і навіть повноцінні кіберспортивні сцени для гри 5х5 (5 гравців проти 5 гравців). У спортивних кафе та просто піцеріях все частіше можна побачити трансляцію якогось кіберспортивного турніру з тієї чи іншої дисципліни.

Кіберспорт з кожним місяцем зростає і стає дедалі популярнішим GG BET Україна.

Але з чого все починалося і як працює така глобальна екосистема, багатьом досі не зрозуміло. Де у кіберспорті гроші? Хто такі кіберспортсмени та як влаштовані кіберспортивні команди? Чи можна використовувати кіберспорт як інструмент маркетингу для залучення нових клієнтів? Всі ці питання ми з вами розберемо у цьому матеріалі.

Що таке кіберспорт?

Якщо простими словами, то кіберспортом можна назвати змагання між двома та більше гравцями чи командами у якусь відео гру. Змагання можуть бути як індивідуальними, і командними. Все як у спорті, тільки спортсмени показують свою майстерність, граючи в комп’ютерні ігри.

“Кіберспорт (також відомий як “комп’ютерний спорт” або “електронний спорт”, англ. esports) – командне або індивідуальне змагання на основі комп’ютерних відеоігор.”

На перший погляд вважати кіберспорт – спортом, може здатися безглуздим. Однак, річ у тому, що участь у будь-якому турнірі з відео гри потребує серйозної підготовки як фізичної, так і психологічної. Саме з цієї причини кіберспорт і був визнаний офіційним видом спорту на Олімпійських іграх 2021 року.

У світі понад 200 000 відеоігор (хоча насправді, якщо враховувати “інді гри”, то цифра буде понад мільйон). Але кіберспортивними іграми/дисциплінами вважаються навряд чи 8-10 із них.

Кіберспорт входить до топ 10 найпопулярніших видів спорту у світі. Перше місце посідає американський вид спорту NFL.

Зростання кіберспорту складає вже 25% на рік.

Сумарна аудиторія кіберспорту по всьому світу понад 600 000 000 чоловік.

На сьогоднішній день Китай вважається найбільшим ринком кіберспорту у світі. А загальна ринкова вартість кіберспорту оцінюється у понад 1 мільярд доларів. Ці та інші факти лише підкреслюють значущість цього виду спорту та розваги у світі.

Історія кіберспорту

У медіа просторі багато інформації про історію кіберспорту, і більшість джерел схильні вважати, що кіберспорт почав зароджуватися в 1980 році в Японії. Цього року компанія Taito Corporation показала світові нову відео гру – Space Invaders. Більше того, компанія оголосила про безпрецедентний глобальний турнір з їхньої відео гри.

По всій території Японії і навіть за її межами були розставлені ігрові автомати із Space Invaders. Їх можна було знайти у кафе, магазинах, гіпермаркетах і навіть на вулицях. У той рік було виготовлено кілька десятків тисяч гральних автоматів і в турнірі взяло участь понад 50 тисяч учасників.

Кіберспортсмен

Вважати кіберспортсменом будь-якого гравця, який сидить та грає у відео гру – помилка. Адже справжній кіберспортсмен повинен не просто вміти грати, він повинен мати безліч важливих якостей і вмінь, таких як:

  • Нестандартне, логічне та аналітичне мислення
  • Швидкість реакції
  • Здатність працювати та комунікувати в команді, розбиратися у поведінці інших
  • Вміння взаємодіяти з інформацією
  • Практичність
  • Розважливість
  • Адаптивність
  • Психологічна стійкість

Гравці команд заробляють у кіберспорті найбільше. Вони отримують грошову винагороду із призового фонду, мають досить високі контракти, спонсорські гроші, плюс дохід зі своїх медіа ресурсів. Так, найбільш високооплачуваним кіберспортивним гравцем є Йохан Сундштайн N0tail. На сьогодні він заробив 7,18 мільйона доларів. Він входить до складу європейської команди “OG” з Dota 2 дисципліни.

В цілому, якщо взяти портрет середньостатистичного кіберспортсмена, ми отримаємо приблизно таку картину – як правило це юнаки у віці від 15 до 25 років, із зарплатою від $100 до $20 000. Однак, якщо взяти середню зарплату кіберспортсмена за 2022 рік, то сума буде близько $4. 000000 доларів.

Глобальна екосистема кіберспорту

Підбиваючи підсумки, давайте зберемо докупи всю отриману інформацію і сформуємо з вами одну цілісну екосистему кіберспорту.

  • Розробники ігор – Без відео ігор не було б і самого кіберспорту, тому вони, безумовно, є частиною екосистеми.
  • Турнірні оператори – Наступними за списком ідуть турнірні оператори. Ті самі організації, на кшталт ESL, WePlay Esports, DreamHack та інші, які проводять турніри з різних дисциплін у світі. Йдеться саме про офлайн івенти, із залученням кіберспортивних команд, спонсорів та медіа.
  • Трансляції – івенти необхідно транслювати, це якраз і стосується блоку трансляції, туди ж входить і продаж медіа прав.
  • Кіберспортивні команди – кіберспортивні команди, так само, як і індивідуальні кіберспортсмени (в одиночних дисциплінах) займають важливу роль і створюють попит на ринку послуг для різних
  • Агентств по роботі з командами та гравцями – агентства з роботи з командами + комп’ютерні клуби.
    Комп’ютерні клуби займають важливу роль в екосистемі кіберспорту. Вони служать як місця проведення локальних та відбіркових турнірів, майданчики для вирощування потенційних кіберспортсменів та допомагають формуванню ком’юніті.
  • Турнірні платформи – турнірні онлайн платформи розвивають та підтримують кіберспорт. Вони дозволяють організовувати та проводити турніри для всіх бажаючих. Вам не обов’язково бути кіберспортсменом, щоб брати участь у турнірі, вигравати призи та завойовувати визнання інших гравців.
  • Таланти та стафф – не варто забувати про людей “за кадром”. Адже над трансляцією та підготовкою івентів завжди працюють сотні, а то й тисячі людей різних спеціальностей.
  • Медіа – тисячі медіа ресурсів регулярно публікують новини, огляди та статистику кіберспорту. Це невичерпне джерело трафіку для багатьох сфер бізнесу та спонсорів.

Висновок

Як бачите, це механізм, у якому кожна шестерня працює для підтримки однієї величезної організації під назвою – кіберспорт. Ще зовсім недавно, багато з перерахованого вище було лише у проекті і здавалося незначним. Але кіберспорт, як і будь-який інший “організм”, чи то бізнес чи продукт – розвивається. У ньому відкриваються нові ніші, напрями яких раніше не було, і яким буде кіберспорт через 5-10 років нам не відомо.

Можливо, найближчим часом з’являться нові кіберспортивні дисципліни з використанням VR (англ. Virtual reality (VR) — «віртуальна реальність») пристроїв, або пристроїв доповненої реальності (англ. augmented reality (AR) — «доповнена реальність»).

Дуже цікаво дочекатися та побачити, яку роль в екосистемі кіберспорту відіграють комп’ютерні клуби, які почали активно розвиватися у цьому напрямі.

Насамкінець, хотілося б поділитися з вами цікавими фактами зі світу кіберспорту.

admin

Трамп вперше висунув ультиматум Україні та пообіцяв “жорсткі” санкції Путіну

Президент США Дональд Трамп публічно висунув Україні ультиматум щодо мирного плану, написаного разом із Москвою…

15 хвилин

У Дрогобичі затримали чоловіка, який підозрюється у вбивстві дружини.

17 листопада в квартирі на вул. Грушевського поліцейські виявили тіло 39-річної жінки з ознаками насильницької…

5 години

У Тернополі з-під завалів дістали тіла жінки і двох дітей, всього – 31 загиблий

До 31 збільшилася кількість загиблих внаслідок російського удару по Тернополю 19 листопада: рятувальники знайшли ще…

6 години

У Дрогобичі проїде масовий автопробіг – присвячений пам’яті полеглих воїнів-десантників

Захід відбудеться завтра, 22 листопада – його організовують ветеранські організації за ініціативи десантника 80-ї ОДШБ…

7 години

Виконуючи бойове завдання загинув Василь Тиць з Дрогобича

Чергова скорботна новина прилетіла до нашої громади з фронту – підтвердилась загибель ще одного захисника…

8 години

Кремль вперше відреагував на мирний план Трампа – Пєсков зробив невиразну заяву

Глава Білого дому передав Києву проект США щодо припинення війни в Україні, однак у Москві…

8 години